Lediga!

Studera översättningen?

Kan du skriva?

Vill du att din tidning?

Om du svarat ja på ovanstående frågor, kan du bli nästa chef Vääntäjä. De nuvarande redaktörer är ganska tråkigt att ge upp rollen vid sekelskiftet Budapest efter två år. Nu kan DU är PRECIS därför en möjlighet att påverka vad Kouki läser nästa år (och varför inte ännu längre).

Vääntäjä chief väljs i sen höst, samtidigt som den KouKin regeringen. Om uppgiften är av intresse, kan du kontakta den aktuella chefredaktör. (Eller självklart kan överraska alla och meddela din villighet att posta KouKin tills årsmötet.)

Varför vill jag att ta in-Chief?

– Du får möjlighet att göra tidningen praktiskt taget fria händer. KouKin regeringen stör inte tidningens innehåll, och inte egentligen någon annan, om du inte tar att publicera innehållet för att vara kriminell. Du kan tvinga andra att läsa konstiga dina intressen eller besluta att göra en halv-svenska sommaren tidningen, och ingen regel för generad för att ens klaga.

– Det kan se bra ut på ditt CV. Åtminstone om du inte ens värda mer eller mindre blad.

– Det är trevligt. Det är verkligen. Under sken av att skriva en berättelse kan delta i approon och känna glädjen av protestantiska hårt arbetande, håll dig till dina studiekamrater, att skapa byn och få en glass, ta en titt på den svenska brottsligheten serien istället för att studera och mer bekväm. Vääntäjä är också en stor prokrastinaatiokeino.

Jag älskar Vääntäjä precis som denna, och jag vill inte ha det ändrat.

I så fall bör du definitivt ta Chief och valet av den aktuella matarledningen.

Jag hatar den aktuella Vääntäjä. Det är helt skit tidning och redaktörer är idioter.

I så fall bör du definitivt ta mindre idiot editor och ändra tidning mindre skit.

Redaktionen värvning av intresse, men jag tror inte så fortleva bit av kakan ensam.

Du behöver inte. Editors är nu två och det har fungerat ganska bra. Rekrytera någon att fråga dina vänner i uppgiften eller ens KouKin regering eller nuvarande chefredaktör, oavsett om de avser att er redaktör för vänner. De nuvarande redaktörer är också inte om att överge tidningen helt, men ja de kan få en hjälp, råd och pöljiä reportage. Vääntäjä är också ett par mer eller mindre permanent assistent, varav åtminstone en del av redaktörerna kommer troligen att fortsätta efter förändringen. Några nya människor för att försöka locka arbetet. Ibland lyckas ännu.

Jag skulle ta redaktör, men jag har aldrig skrivit en Vääntäjä eller någon annan tidning. Är det ett hinder?

Nej. De nuvarande redaktörer var både innan jobbet vidhäftning av uppsats skriven av en av jatkista. Det var allt. Bara värdigt ha gått ändå. Därför erfarenhet inte krävs (men naturligtvis inte någon skada om det råkar vara).

Jag skulle vilja redaktör, men jag var kamera-blyg för att berätta det.

Så var inte blyg. Jag får sällan större tunkua och alla kandidater är säker på att välkomna med öppna armar. Dessutom kan redaktörer verkligen vara mer än en, och även om du klagar editor, ja du kan delta i tidningen för att göra så mycket som entusiasm varar.

Jag vill inte redaktör, men jag kunde Vääntäjä annat sätt deltar i vardande.

Lovely! Registrera dig på redaktionen, då du kommer definitivt att hitta något att göra.

1 thoughts on “Lediga!

  1. Päivitysilmoitus: Vääntäjä 3/2013 (peili) | saatajalehti

Jätä kommentti